MALI BADACZE

Pszczółki jako Mali Badacze- doświadczenia z wodą i powietrzem.

W miniony piątek( 19.02) dzieci z naszej grupy miały możliwość uczestniczyć w doświadczeniach i zabawach związanych z wodą i powietrzem. „Powiedz mi, a zapomnę, pokaż -a zapamiętam, pozwól mi działać, a zrozumiem!” Konfucjusz. Wychodząc naprzeciw wymaganiom naszych dzieci, w grupie zostały przeprowadzone zajęcia w formie zabawy, które miały za zadanie zaintrygować i pobudzić do działania. Powszechnie wiadomo, iż dzieci przedszkolne charakteryzuje naturalna ciekawość tego co je otacza. Najlepszym sposobem zaspokojenia tej ciekawości są zabawy badawcze i eksperymenty o charakterze badawczym. Zabawy te stanowią podstawę wielokierunkowego rozwoju dziecka. Rozwijając umiejętność krytycznego myślenia, myślenia przyczynowo-skutkowego, porównywania i uogólniania przyczyniają się do rozszerzenia horyzontów myślowych przedszkolaka. I chociaż niektóre eksperymenty wydają się trudne, bo związane z dziedzinami, takimi jak fizyka lub chemia, to dają dziecku okazję do odkrywania i zgłębiania fascynującego świata przyrody i techniki, a wiedza i umiejętności zdobywane we wczesnym dzieciństwie staną się inspiracją i pomostem do wiedzy zdobywanej na kolejnych szczeblach edukacji. Podstawa programowa wychowania przedszkolnego uwzględnia treści dla wszechstronnego rozwoju dziecka i zagadnienia związane z przyrodą nieożywioną i dziecięcymi eksperymentami w dziedzinie techniki.